Pages





Wednesday 17 March 2010

Økologisk Hårpleie | Green People

Vinterlidelser er det ikke bare huden som opplever. Også håret får gjennomgå i det iskalde og tørre klimaet her oppe i nord.

Mitt hår har vært særdeles statisk, slitt og tørt siden før jul. Mine hårstrå får så og si aldri sjansen til å splitte seg, og det er ikke fordi at jeg er en ivrig frisørgåer - det er vanligvis høyst to til tre turer i året. I vinter derimot var hele hårsituasjonen en tragedie. Statisk og slitt med delte tupper. Etter en tur til en av mine favorittsalonger, Balanzera på Grünerløkka, bestemte jeg meg for å teste hårpleieproduktene fra Green People.



Shampoen skal ifølge beskrivelsen "gjenskape hårets glans og opprettholde en sunn hodebunn". Den er ganske tyktflytende og man opparbeider seg et fint skum ved å bruke en ganske liten mengde shampoo. En behagelig shampoo som lukter friskt av sitrus.

Balsamen skal forebygge tørt hår og gjøre håret lett å gre samt gjenskape en naturlig glans gjennom å tilføre ekstra fukt og næring til både hår og hodebunn. Den har en tynnere og mer flytende konsistens enn shampooen, nesten litt vannete i forhold til andre typer balsam jeg har prøvd ut tidligere. Jeg masserte denne godt inn i hår og hodebunn og lot den virke noen minutter. Håret blir deilig mykt og enkelt å gre ut.

[Mitt hår er langt, tykt, og har lett for å bli tørt samtidig som hodebunnen i periode veksler mellom å være veldig tørr (flasse) og være mer fettete.]

Jeg vil nok fortsette å bruke denne hårpleien til håret mitt har normalisert seg. En god serie i kaldt vintervær.


5/6

0 comments:

Post a Comment