Pages





Friday 19 March 2010

Får du vondt i magen av påskesjokoladen?

Påsken nærmer seg og butikkene har i flere uker satt ut store mengder påskegodterier. Noen har kanskje allerede smugsmakt litt, mens andre, slik som jeg har ventet med å kjøpe de deilige fylte små påskeeggene som kommer i en mini-eggekartong.

Grunnen til at jeg har fått litt vondt i magen er altså ikke fordi at jeg har kastet i meg store mengder sjokolade. 

Aftenposten la onsdag den 17. mars ut følgende artikkel om menneskehandel og barnearbeid i det vestlige Afrika. Bakgrunnen for denne saken er den danske dokumentarfilmen "The dark side of chocolate", som ble vist på dansk TV tidligere denne uken.

I dokumentaren fortelles det om barn som er ofre for menneskesmugling og menneskehandel. De ufører tungt og farlig arbeid og lever under generelle umenneskelige forhold.

Jeg har ikke noe lyst på sjokolade lengre. Se filmen på SVT2 28. mars kl. 22:00, gjør deg opp en mening og legg gjerne inn kommentarer.



Dersom det ikke fungerer kan du følge denne linken til

1 comments:

Anne said...

Bra det settes fokus på dette temaet! Skal det være noe kos med sjokolade må den spises med ren samvittighet. To av mine favoritter som kan spises med god samvittighet er Coop Änglamark sin 70% sjokolade (billig også) og Green & Blac's Maya Gold.

Post a Comment